Er komen
dagelijks ongeveer 15000 (!) reclameberichten naar ons toe geslingerd. Elke
keer dat je een logo op een jas, een (vracht)auto, een mailbericht of een
product ziet komt er informatie bij je binnen die er op gericht is jou te
verleiden om aandacht aan iets te besteden. De tijd die we hebben om aandacht
te besteden aan onszelf, onze eigen binnenwereld, wordt steeds kleiner. Die
aandacht moeten we echt voor onszelf opeisen: in ons dagritme, in onze
prioriteitenlijst, in onze eigen bewustwording.
Vorige week
vroeg ik je om een lijstje te maken van alles dat bij jou een glimlach op je
gezicht brengt, waar je rustig of blij van wordt. Wat er voor zorgt dat je even
contact maakt met je eigen binnenwereld.
Mijn collega
uit Engeland, Tom Gold-Blyth schrijft er op zijn website een heel mooi stuk
over, dat ik je niet wil onthouden. Het is uiteraard in het Engels en gaat over
bewustzijn (Awareness) genereren bij jezelf. Iets van alle tijden, voor iedereen
en voor elk mens!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten