woensdag 15 mei 2013

Hoe heeft het leven jou verandert de laatste jaren?


De grote kastanjebomen voor mijn deur krijgen weer grote kaarsen. Hun bladeren zijn weer groen, de toortsen wit, de takken lang, de stam majestueus recht. Kastanjebomen groeien langzaam en doorlopen elk jaar dat prachtige proces: in de zomer vol blad, in de herfst vol met kastanjes, in de winter kaal en doorschijnend, in de lente de mooie kaarsen.
Ze zijn niet alleen een baken in het landschap, ze geven ook aan welk seizoen het is!

Overal waar ik heb gewoond, heb ik uitzicht gehad op kastanjebomen, ze bieden me een gevoel van veiligheid en thuis-zijn. Ik ben enorm veranderd vanaf die allereerste kastanjeboom op het pleintje voor mijn deur toen ik net twintig was tot de mens die ik nu ben en de grote bomen hier langs de oevers van de Rijn. Ik ben als het ware met ze meegegroeid.

Welke symboliek is er in jouw leven voor de groei die je als mens doormaakt? Je ontwikkeling, de seizoenen van je bestaan, het proces, de vruchten en de winterstop: mooi om het allemaal te kunnen herkennen en er compassie en liefde voor te voelen. Dag mooie kastanjeboom, ik vertrouw op jou!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten